Český výrobce prádla, Triola underwear, provedl průzkum mezi zákaznicemi: vyhledávají asistenci prodavaček?
Nejdůležitějším krokem k naznačenému řetězci spokojenosti je výběr a nákup správné podprsenky. Váhající zákaznice najdou pomoc u profesionální stylistky. Mnoho dalších rad k výběru je nejen na firemním webu či facebooku, ale také v každé prodejně TRIOLA, a to v podobě brožur a letáčků. Mnoho žen však dá na radu a doporučení školeného personálu, který je vždy připraven zákaznicím poradit a vše názorně předvést. Jak se ukázalo, nejdůležitější při nákupu je spolupráce zákaznice s personálem.
Na jaře letošního roku Triola underwear u českých žen zjišťovala, do jaké míry jsou ochotné nechat si poradit. Ukázat se např. při zkoušení prádla prodavačce, vpustit ji do kabinky, aby jim mohla zkoušené prádlo zhodnotit a na těle lépe upravit – povolit či přitáhnout obvod podprsenky, délku ramínek či poradit „fígle“ při oblékání, zkoušení a nošení.
Z výsledků průzkumu, při kterém bylo osloveno 300 žen, vyplývá, že jen 5 % z nich nakupuje spodní prádlo v zahraničí, ostatní nakupují v tuzemsku. 72 % žen kupuje prádlo ve specializovaných obchodech s prádlem, 8 % na e-shopech – a zbytek v textilních obchodech, v supermarketech i u asijských obchodníků.
Vždy vyzkoušet
Dvě třetiny oslovených žen si suverénně myslí, že nosí správnou podprsenku, že mají vhodný střih i velikost. A tedy jsou s ní spokojené.
Většina žen si prádlo před nákupem vždy ráda důkladně vyzkouší (71 %), většinou vyzkouší označilo jen 12 % žen. Háček ovšem je v tom, že si mnohé prádlo v kabince zkoušejí samy. 14 % žen není vůbec zvyklých na přítomnost prodavačky u nákupu! Totiž, vybírají a zkoušejí si prádlo většinou v supermarketech nebo u asijských obchodníků!
Jen asi třetina zákaznic je zvyklá na asistenci prodejního personálu. A další třetina z dotázaných nechává stát prodavačku za závěsem kabinky pro případ, že potřebuje vyměnit velikost. Ale neukáže se jí, nevpustí ji do kabinky, aby prádlo na ní zhodnotila a upravila.
Z šetření přitom vyplývá, že asi dvě třetiny dotázaných žen očekává při nákupu spodního prádla odborné rady a asistenci prodejního personálu. Jedna pětina se zdvořilou pomocí prodavačky nadšeně souhlasí. Pomoc personálu při nákupu by přijalo 130 žen, ale s důležitou podmínkou, a to velmi citlivého přístupu k vlastní intimitě.
Věříme si?
Možná právě v tom je problém – souvisí s tím, že naše ženy jsou skromné, k sobě a ke své kráse velmi kritické. Mají nízké sebevědomí, stydí se a nechtějí se před prodavačkou odhalovat – a být jen v prádle. Podtrhuje to i fakt, že pro 10% z dotázaných je asistence prodavačky v kabince nepříjemná, rezolutně ji odmítá a často by to byl důvod, proč konkrétní prodejnu již nenavštívit.
TRIOLA radí
Rozsáhlé předchozí i toto dílčí šetření vedly českého výrobce k přípravě největšího projektu v jeho historii – letos v únoru odstartoval převratnou a doposud nevídanou novinku v nákupu spodního prádla. S profesionální stylistkou a projektem TRIOLA STYLING TOUR se rozjel za svými zákaznicemi do všech regionů České republiky. V prodejnách s prádlem v Čechách a na Moravě připravil již desítky tzv. TRIOLA STYLING DAYS, na kterých zákaznicím předvedl ukázkově dokonalý a prvotřídní servis při výběru dámského spodního prádla.