Přední česká návrhářka Kateřina Geislerová rok co rok přichází s kolekcemi vynikající ženskostí, propracovanými střihy, zajímavou barevnou paletou, ale především podtrhující individualitu a sebevědomí každé ženy.
Designérka se nechává inspirovat městem a lidmi různých stylů, které jí imponují a vždy ji překvapují. Je známá svým precizním rukopisem s touhou po nedbalé nonšalantní eleganci, která není sešněrovaná, ale je stále věrná svému původnímu významu být elegantní s osobitým stylem. I z toho důvodu při realizaci své módní kolekce, kterou připravuje na nadcházející Fashion Week v Praze, spojila svou kreativitu s významnou českou kloboučnickou značkou a zahájí tak dlouhodobější spolupráci s předním českým výrobcem pokrývek hlavy.
Sochařka nebo návrhářka?
Kateřina Geislerová své modely vždy vytváří z kvalitních a zajímavých materiálů. Ke své práci, jak sama říká, přistupuje od začátku více jako sochařka než jako návrhářka. Nejprve si vybírá látku odpovídající charakterem a náladou modelu, jenž chce vytvořit, a pak se jí nechává inspirovat a sochá přímo na krejčovské panně s respektem k vybranému materiálu. Tento přístup zvolila též ve chvíli, kdy se rozhodla vytvořit ke své kolekci podzim – zima 2017–2018 malou sérii klobouků. Klasické modely s menšími úpravami i limitovaná série vytvořená podle Kateřiny Geislerové budou poprvé představeny na Mercedes Benz Prague Fashion Weeku. „Pro kolekci podzim – zima jsem navrhla zahalené siluety a k nim rozhodně patří i pokrývky hlavy. Má volba okamžitě padla na značku Tonak. Spolupráce s tak prověřeným a kvalitním partnerem mi dala možnost uchopit výzvu a nechat volný prostor mé kreativitě při tvoření klobouků. Ty jsem totiž vždy milovala a miluji. Dokonce jsem si uvědomila, že jsem se dvěma klobouky od Tonaku odjela před dvaceti lety do Paříže a nosila je dlouhá léta,“ říká Kateřina Geislerová a dodává: „S každou kolekcí se snažím posunout o krůček dál a najít něco nového, aby to bavilo mě i mé klientky. Jsem si jistá, že pro každého designéra je naprosto úžasné, když je mu dovoleno pracovat podle jeho představ. Rozhodující v aktuální kolekci je, že se snažím na klobouky a jejich formy dívat jinak a zároveň se inspirovat klasickým střihem. Určitě se můžete těšit na klasické klobouky i na jejich změny, je pro mě ale samozřejmostí, že k těmto výrobkům přistupuji s respektem.“
Výroba je stále ruční
Technologické postupy, za kterých každý klobouk vzniká, se za posledních 200 let nezměnily. Dokonce i stroje, které vyrábí plsť, jsou původní, některé i dřevěné. Při návštěvě v Novém Jičíně designérku uchvátilo, jak precizně výroba probíhá a kolik operací a doteků lidských rukou provází každý jednotlivý kousek. Výroba je stále z velké části ruční. V Tonaku nesmírně dbají na vysokou kvalitu zpracování a to je spojujícím prvkem, který je rovněž prioritou při tvorbě Kateřiny Geislerové. „Rozhodně je skvělé, že se lidé ke kloboukům opět vracejí. Je to způsobené také novou nabídkou rozmanitějších tvarů a barev. Klobouky ztratily onu dramatičnost a staly se téměř nepostradatelným doplňkem aktuálních trendů. Myslím, že každý nakonec najde svůj tvar, který mu nejlépe sluší. Jsem za tuto tendenci moc ráda a vlastně mě těší, že nošení klobouků už dávno není opředeno pravidly a koncepty, jako tomu bylo dříve,“ dodává Kateřina.
Text: Jana Abelson Tržilová
Foto: archiv Kateřiny Geislerové